November-fever

Goddag lovers.
 
November månad har nu dragit sig över jordklotet. En månad med både snö och sol- med andra ord den perfekta månaden för att fotografera! Ljuset ligger perfekt, solen reflekteras i det frostiga gräset och lövens alla färger är det varmaste som finns. 
Men eftersom att Novembers temperatur inte är en favorit så kommer några "kom-igång-tips" från mig.
 
▲Kläderna. Metallic, lager, stickat, accesoarer, kängor. November är klädernas månad. Släng på dig din favorit stickade tröja med en mönstrad skjorta under, en halsduk, ett pannband eller en mössa, vantar, tights och hur många smycken som helst! Jag ska visa upp mina favoriter i höst.

vantar stickade av mormor, mössa i fejkpäls, pannband stickat av min syster och mina älskade halsdukar!
stickat från Monki och Gina Tricot, mormors gamla flanell som är underbar att ha under den vinröda.
Några av favorit smyckena. Allt från Gina Tricot och BikBok 
Och mina Docs! mattsvarta kängor passar till allt.
 
▲Smink. Eyeliner, käkben, ögonbryn och läppar är ju som sagt fortfarande fokus. Ett sotigt öga med en tjock eyeliner, höga käkben, kraftiga ögonbryn och nakna läppar är ju helt underbart vackert! Eller motsatsen- Mörka läppar med endast mascara och ett tunnt eyeliner-sträck är också väldigt vackert!
Här har ni mina favoriter.
Usch så brusigt det blev. Hur som helst BB cream, vinröd läppänna, Colossal volum' express, eyeshadow palett, highlighter, "lila-rosa-rött-körsbärs-läppstift"(färgen är annan i verkligheten), läppglans i ungefär samma nyans, Bronzer, två eyeliners och ögonbrynspenna.
 
▲Läs. Bokmal som jag är! Vad slår en kopp te, skorpor, filt, brasa och en underbar bok? Här får ni mina favoriter.
kapitulera omdelbart eller dö-Sanne Näsling, Bara kärlek kan krossa ditt hjärta-Gunnar Ardelius, torka aldrig tårar utan handskar Del 1. Kärleken-Jonas Gardell.
 
▲Fotografi. Jag älskar att fota, att testa nya saker, utforska och lära mig. Så gå ut på prommenader och fota allt du lägger märke till. Det är både avslappnande, intressant, kul och lärorikt. Man behöver inte proffsutrustningen för att få till bra bilder! (De som jag har tagit nu här uppe är ju väldigt dåliga men orkar inte lägga ner all energi på inställningarna) Det jag menar är att man lika gärna kan göra grejerna, bl.a en reflexskärm? Och om ni vill veta hur man gör en, skriv i kommentarsfältet så gör jag en tutorial!
Digital Fotografi av Scott Kelby (Grym fotograf!!) UV-filter, polarisationsfilter, halvtonat gråfilter, stativ (154cm långt), kameraväska, Tamron 70-300mm f4/5.6 Tele-Macro objektiv och För digitalfotografer av Scott Kelby.
Jag rekomenderar dom böckerna starkt! Jag har verkligen lärt mig väldigt mycket av dom.
 
Det var väl allt som jag kan komma på nu. Försök att bomba kommentarsfältet med andra intressanta saker, och säg även till om ni vill ha en tutorial i hur man gör en reflexskärm.
Kram, Lykke.

Kommentarer


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg uppgifter

E-postadress:


URL:


Kommentar: