gymnasiemässa i uppsala

nu ska jag och mamma ta oss till gymnasiemässan i Uppsala.
Det är lite läskigt det här, att kliva in i ett lager-stort rum fyllt med montrar som kommer bestämma om min framtid. Och det är svårt, jag vet ju inte vad jag vill göra med mitt liv, är det ens en fjortonårings jobb att berätta om vad hen ska gå i pension från när hen är 65?
För hoppningsvis kommer jag få en viss klarhet i huvudet efter en bunt broschyrer och (uppenbarligen) vilket gymnasie som bjudit på godaste godiset.
 
Linje är jag också osäker på. Egentligen vill jag bara gå estet, för det är vad jag tycker om och jag vill bara att min fritid kan få bli min framtid. Men det är en rätt instabil plattform, så kanske media eller humanist. Finns det kanske humanist-estetiskt program så blir jag lycklig också!
 
Usch det är svårt det här, jättesvårt faktiskt. Är det någon som läser min blogg som går i gymnasiet? Vilken linje går ni på vilken skola i sådant fall? Och hur trivs ni? Och ni som inte går i gymnasiet än kanske kan berätta var ni vill gå eller vilken linje som är drömmen? 
Texta mig gärna, lykkeploen på kik. Annars kan ni alltid kommentera, fast ni inte är så bra på det.
 
Kram på er!
 

Kommentarer

Sigrid
Publicerat: 2013-10-23 Kl. 16:21:41

Jag har alltid vägt mellan natur och estet, men har hittat drömgymnasiet Södra Latin, skulle nog trivas jättebra där! Så om jag kommer in blir det estet-sång på södra, sen ska jag väl välja till en del biologi, matte och fysik!

Svar: Södra verkar grymt! Tänker nog söka musik där för att se hur långt jag skulle komma
Lykke Plöen


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg uppgifter

E-postadress:


URL:


Kommentar: