Dan' före dopparedan'

Dagen före dopparedagen. Sista chansen att handla in alla julklappar och göra de sista bakverken. Extremt hetsigt minst sagt.
Det är idag som allt ska vara klart. De sista paketen skall läggas under granen, knäcken skall kokas och alladin paradisasken skall tjuvätas från. Vad är egentligen så speciellt med det här firandet? Vad är det som får oss att hämta fem fyllda kartonger från garaget med julpynt, lyssna på Jöbacks extremt töntiga stämma, sprida ut adventsstjärnor i huset och äta mormors tunnbröd med julskinka och äppelmos?
 
Egentligen, så sitter säkert de flesta och slår in julklappar, har dadissnuten i bakgrunden (oh yes, den går på trean!) och lyssnar på inte-julmusik. Det gjorde jag nyss.
Kanske har du någon julklapp kvar att slå in. Du har din egen stil. Vissa ska ha fyrkantiga paket. Extremt symetriska och onekligen klanderfria. Medan andra "tager vad man haver". Minst sagt. Jag står på båda sidorna.
I år är vårat tema gammeldags. Så extremt oklanderligt och himmelskt vackert. Det röda lacket, god-jul-stämplarna och de röda halmsnörena. Kom igen, hur fint? Incredible.
 
Nu ska jag fortsätta slå in presenterna åt min lata storebror, sno lite gottis från Alaldinasken och måla en till drömfångare. 
De två senaste bilderna från min instagram- @rymdfarkosten

Kommentarer


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg uppgifter

E-postadress:


URL:


Kommentar: