Prova-på igen

Jag har provat på ännu en skola. I fredags var det visst!
Skolan heter Kungstensgymnasiet och ligger mitt i Stockholm, och tro mig när jag säger det här- linjen var det bästa jag hört!
Foto-Europa är ju som gjort för mig, men skolan hade för många cons. För enkel matte, trist mat och brist på engegemang hos eleverna gjorde ju allt som jag hörde på gymnasiemässan mindre intressant.
Så vad var alla pros då?
Låt oss säga att linjen heter FOTO-EUROPA. Jag som älskar språk och foto! Du får en laptop och en systemkamera, skolan ligger centralt, för att komma in så ska det göras ett fotoprojekt (HUR COOLT LÅTER DET INTE?) samt en intervju runt projektet som du kan tjäna 100p på. Linjen har väldigt många intressanta ämnen och i trean snackar vi tre veckor praktik i Düsseldorf!
 
Jag berättade om det här för älskade Margret, SSHLs skolchef, och hon sa att kommunalskolor är sådana, och det är inte mycket som kan göras åt det. Därför tyckte hon att jag skulle provgå på Södra Latin också, för den skolan är rätt lik SSHL i undervisning osv. Så provgång i humanistiska linjen där blir himla kul!
Enda jag oroar mig för nu är betygen, om jag kommer in och så.

 

Kommentarer

KSG elev
Publicerat: 2013-12-14 Kl. 17:02:51

Hej! Råkade komma in här när jag skulle googla skola en sak och vill bara säga att "skolan" har en för enkel matte inte riktigt kan stämma, det är inte skolan som bestämmer vilka mattekurser som ingår i ditt program utan progammet i sig själv, alltså läser du estet så pluggar du in andra kurser (tex foto) och därför finns det inte plats för fler matte.

Och KSG är ingen kommunal skola utan en friskola/privat och ägs av folkuniversitetet. Även om vi kanske har "tråkig mat" så är den OTROLIGT påkostad och allt är ekologiskt och med tanke på att vi får både laptops, senaste kamerorna, mac-datorer, resor osv. så kanske man lätta lite på de andra punkterna. Hoppas det här förklarar lite och lycka till med skolvalet :-)

Svar: Det var känslan jag fick av skolan, hemskt ledsen för att jag gjorde dig upprörd, don't get me wrong, skolan är fantastiskt fin!
Och det med matten förstår jag, och jag kommer inte gå estet med tanke på den delen.
Tack för att du klargjorde!
Vänligen
Lykke
Lykke Plöen

Anonym
Publicerat: 2013-12-30 Kl. 20:46:37

Blev verkligen inte upprörd! Menade inte så :) Tänkte bara dela med mig av det så det kanske fick lite förklaring, Fick också det intrycket av skolan först när jag var där och det kändes lite "drygt" haha även om när man börjar och lär känna alla att det är tvärt om :-)


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg uppgifter

E-postadress:


URL:


Kommentar: