Träna+plugga?

Ungefär såhär ser jag ut när jag tränar. Skorna är Nike free run 5.0, Sport bh från H&M, tights från Forever 21 och tröja från Monki.
Något jag har börjat göra är att träna och plugga samtidigt. Iallafall inför prov.
Jag läser in sidorna och mina anteckningar i ett röstmemon, sedan drar jag till gymmet och tränar medan jag lyssnar på sidorna jag ska plugga in. När jag kommer hem lägger jag mig i ett bad, samt anteckningsblock och skriver ned så mycket jag kommer ihåg. 
Att läsa högt, beskriva för andra och skriva ned det du ska lära dig hjälper dig att komma ihåg allt längre. Så det du gör när du tränar och lyssnar på dig själv är att 1. läsa upp allt högt 2. beskriva det för någon som behöver det (du själv) 3. skriva ned allt på nytt.
Visste du förresten att när du rör på dig så tar du lättare in saker? Kroppen skickar ut något med ett komplicerat namn som säkert slutar på -ner, vilket hjälper dig att koncentrera dig samt, som jag skrev innan, ta in allt lättare.
Du behöver ju självklart inte ta dig till ett gym eller så. Det räcker med en promenad eller en joggingtur. Bara, rör på dig! Och spela in allt. Så kan du lyssna på det när du sover också. Då tar ditt undermedvetna in allting!

Kommentarer


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg uppgifter

E-postadress:


URL:


Kommentar: