#11 Mina bästa vänner

Jag tänker ta upp mina två absolut bästa vänner genom pretty much everything. Vi har känt varandra sedan förskolan, och håller fortfarande kontakten.
 
Lovisa Berggren. Min superbrud, lollobello, lollo, B-gren, bananböjare och älskling.
Första gången vi träffades. Du hade bott i U.S med familjen i ett år, och kommit tillbaka. Du och Walter var nere i mumindalen på sandsborgs förskola. Det var snö, och du hade en underbar röd och rosa overall (jag var extremt avundsjuk). Jag vet inte riktigt hur det var, men plötsligt åkte vi stjärtlapp med varandra och sedan den dagen har vi alltid varit som samma person i två kroppar. Du är en spegelbild av mig själv... fast i dig.
Trean var hemsk. Innan skolan började så gick vi till klätterväggen. Du hade något att berätta. Om jag inte minns helt fel så kom vi lite sent till första lektionen, för jag kunde inte röra mig. Tårarna forsade och jag fick inte fram ett ord. Jag var förkrossad. Flickan som jag då delat varenda sekund med skulle flytta till norra delarna av Sverige, och vi skulle aldrig kunna gå hem med varandra efter skolan, dricka juice ur Kalle Anka muggarna, äta mackor, och leka med ditt extremt fancy Barbietåg. Jag var så sur, så besviken och ledsen. Speciellt på Martin, eftersom att Lovisas underbara pappa (och min extrapappa) tog det där jävla jobbet i Umeå.
Men nu ska vi se in i framtiden. Och här är vi. googolplex kilometer ifrån varandra men närmre än någonsin.
 
 
Katja Hellgren. KattN, Katti, Meow och älskling. Utan Lovisa så hade vi aldrig lärt känna varandra. På dagis var vi däremot inte de bästa vännerna. Vi nästan slogs om Lovisa... Men efter ett tag så upptäckte vi att även vi två krulltottar kunde leka häst med varandra! Det började bli vi tre allt mer ofta, och vi var nästan alltid hos Lovisa eller Carl-Johan efter dagis och skola.
Jag hade sådan tur som hade kvar dig när Lollo lämnade oss. Utan dig så hade jag nog aldrig klarat mig ur det. Jag har två extremt starka minnen med dig. 
1. hos Carl-Johan. Vi lekte med hans sköldpadda och sprang på deras rullband. Det var helt oslagbart roligt! efter det så gick vi tre (du, jag och Carl-Johan) hem till dig och spelade WoW.
2. Nyår 2011-12. Bästa dagarna i mitt liv. Någonsin. Åh vad underbart vi hade! Umeå, Lovisa, kameror, du och jag. Vi tre tillsammans. Samlade på samma ställe. Vi hann med allt den veckan. Fotade tills fingarna gick av, träffade andra vänner i Umeå, shoppade oss panka, blev fotade, spelade massa Super Mario på Wii, kollade på sorgligaste filmen någonsin, skrattade oss hesa och var uppe hela nätterna och bara kramades. 
Ni två är det bästa jag har, verkligen. Mitt allt är ni.

Kommentarer

Lovisa Berggren
Publicerat: 2013-03-10 Kl. 20:36:50

Åh herre vad jag saknar dig <33 SES SNART<3


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg uppgifter

E-postadress:


URL:


Kommentar: